Pondělí 21.9.2020

image_print

Český jazyk

Výsledky cvičení 70/1:

a) se rozplývají – slovesný

byl neobydlený – slovesně jmenný

přivedlo – slovesný, založili – slovesný

byla založena – slovesný (trpný rod)

byl zakladatelem – slovesně jmenný, nevíme – slovesný

je zmínkou – slovesně jmenný

b) zdědil – slovesný

byl – slovesný (lze nahradit se nacházel)

byla prodána – slovesný (trpný rod)

byl prodán – slovesný (trpný rod)

patřili – slovesný, zastávali – slovesný

dostala – slovesný

stal se letohrádkem – slovesně jmenný

postihl – slovesný

vyhořela – slovesný

Dnes si vypracujte podobné cvičení 70/2 – určete navíc vždy osobu, číslo, čas a způsob

Nastudujte si, která slovesa jsou fázová a která způsobová – zapište si to do mluvnického sešitu a následně využijte při cvičení

Pomocná slovesa = neplnovýznamová – ve větě se pojí s plnovýznamovými, potřebují doplnění

a) Vlastní pomocná slovesa (být, bývat, stát se, stávat se, mít, mívat)

b) Způsobová slovesa (chtít, mít – povinnost, moci, muset, smět)

Ve větě jsou spojena s infinitivem plnovýznamového slovesa.

chci spát, musíš přijít

c) Fázová slovesa (začít, začínat, počít, přestat, zůstat, ustat)

Vyjadřují fáze děje plnovýznamového slovesa.

přestal jsem cvičit, začal jsem se učit

Ostatní slovesa, která zde nejsou, jsou slovesa Plnovýznamová – Mají sama o sobě věcný význam: sahat, skákat, plazit se, učit se, číst, milovat…..

Zkuste to využít ve cvičení 70/2 a poté u cvičení 71/5 – zde řešte vyhledávání přísudků, určení jejich druhu (slovesný, slovesně jmenný, jmenný) a u slovesně jmenného určete podle výše vyložené látky, zda jde o způsobové nebo fázové sloveso.

Poté si ještě zapište do sešitu na mluvnici tabulku ze strany 72 (růžový rámeček), abychom se tím ve středu nezdržovali. STŘEDA KONTROLA! Mějte hezký slunečný den.

Matematika

V příloze řešení pátečních rovnic. Nezapomeňte, že pokud násobíte číslo se závorkou, vynásobíte pouze číslo a závorku opíšete!

Co se týká páté rovnice s x2, postupujete pořád stejně. To znamená x na jednu stranu (x2 se tím pádem odečte) a čísla na druhou.

Cvičení z matematiky

Řešte rovnice:

3x + 4(x – 1) = x + 2(2x + 1)

10 – 3(2x + 3) = 1 – 2(4x + 1) – x +2

2(a – 1) + 2(a + 3) = 3(a – 1) + 2a

5y – 2(y – 1) = 3 – 2(y + 3)

Nezapomeň na zkoušky.

Vyřešené úlohy nafoť a pošli na Trhlikova@atlas.cz do 20.hodiny (21.9.)

V příloze najdete pomoc.

Fyzika – správné řešení z pátku přikládám v příloze.

Anglický jazyk – L. Šafářová

Hezký den, dnes a zítra máte za úkol v prac. sešite str. 44 vypracovat cv. 1-4 na předpřítomný čas.

Ať to všichni máte, ve čtvrtek si to zkontroluji. Přeji všem hodně zdraví 🙂

Německý jazyk

Krásný den všem, ve středu se prý snad už uvidíme 🙂

dnes se mrkněte na PS str. 46/cv. 5 – “Jeden den ze života pana Klidného”

v šedých rámečcích máte slovní zásobu, kterou máte doplňovat do vynechaných tečkovaných míst v textu (pozor na slovesa s odlučitelnou předponou)

doporučuji nejprve přeložit všechna slovíčka v šedých rámečcích a pak postupně doplňovat do vět

máte na to dnešní a část zítřejší hodiny, zítra si zkontrolujete popř. doplníte i všechna ostatní cvičení, které jste plnili během distanční výuky

všichni tento úkol alespoň částečně zvládnou, pokud byste se nudili, opakujte si části těla, příští týden z nich budeme psát

Chemie:

Přeji všem dobrý den, v příloze “Dělení sloučenin” najdete text, který si přepíšete do sešitu.

21.9. Rovnice se závorkami.docx

Dělení sloučenin.docx

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Školní rok
Kontakty školy
  • Základní škola Sokolov, Křižíkova 1916, 356 01 Sokolov
  • +420 352 626 955
  • info@zs8so.cz

Copyright © 2020 DriveSpace. All Rights Reserved & Design DriveSpace.