Školní psycholog

Mgr. Marcela Hliváková

pavilon 3. – 5. ročníků

tel: 352 626 955

Konzultační hodiny:   úterý        7:30 – 13:00 hodin

středa      9:00 – 14:30 hodin

čtvrtek     7:30 – 13:00 hodin

E-mail: hlivakova@zs8so.cz

 

Vážení rodiče, vážení učitelé, milí žáci,

jmenuji se Marcela Hliváková a od dubna 2025 působím na vaší škole jako školní psycholožka. Mým cílem je pomáhat vytvářet příjemné školní prostředí, kde se děti i učitelé budou cítit dobře a spokojeně, a kde se jim bude dařit. Jsem tu k dispozici pro žáky, jejich zákonné zástupce i učitele.

Poskytuji ve vaší škole psychologickou péči v oblasti vzdělávání, výchovy i osobnostního rozvoje. Při vykonávání své profese jsem vázána zákonnými normami a profesním etickým kodexem. Mezi to patří především zachovávání mlčenlivosti a diskrétnosti.

Individuální práce se žákem probíhá na základě žádosti zákonného zástupce, vyučujícího nebo žáka samotného. Zde je potřebný podepsaný individuální informovaný souhlas s péčí. Formulář je k dispozici u mne, výchovných poradkyň i třídních učitelů. Preferuji úvodní setkání se zákonnými zástupci. Bude stanovena a upřesněna zakázka s náplní a cíli konzultací dítěte se školní psycholožkou včetně frekvence a časového ohraničení. Výjimku tvoří poskytování krizové intervence žákům, kdy je nejprve zajištěna bezpečnost dítěte, případně jeho okolí, a až následně jsou informování zákonní zástupci.

V době školního vyučování může žák navštívit školního psychologa pouze s vědomím třídního učitele. Přestože je školní psycholog součástí školy, nemůže škola využívat závěry jeho šetření. Škola získává pouze doporučení, jak s žákem co nejefektivněji pracovat v rámci výchovně vzdělávacího procesu. Pokud rodiče uznají za vhodné, mohou školu o těchto závěrech informovat sami.

Na konzultace je třeba se objednat osobně nebo přes e-mail: hlivakova@zs8so.cz (uveďte také telefonický kontakt na Vás).

Těším se na spolupráci, Mgr. Marcela Hliváková

Standardní činnosti školního psychologa

  1. Podílí se na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole, včetně programu primární prevence.
  2. Komunikuje s vedením školy, pedagogy, žáky a zákonnými zástupci.

 

Diagnostika a depistáž

  1. Spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
  2. Depistáž specifických poruch učení v základních a středních školách.
  3. Diagnostika při vzdělávacích a výchovných problémech žáků.
  4. Depistáž a diagnostika nadaných dětí.
  5. Zjišťování sociálního klimatu ve třídě.
  6. Screening, ankety, dotazníky ve škole.

 

Konzultační, poradenské a intervenční práce

  1. Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým jsou poskytována podpůrná opatření prvního stupně, zejména pomoc při sestavování plánu pedagogické podpory a vedení.
  2. Péče o žáky, kterým jsou poskytována podpůrná opatření druhého až pátého stupně, zejména pomoc při sestavování individuálního vzdělávacího plánu a vedení.
  3. Individuální případová práce se žáky v osobních problémech, zejména konzultace a vedení.
  4. Krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce.
  5. Prevence školního neúspěchu žáků, zejména náprava a vedení.
  6. Kariérové poradenství u žáků.
  7. Techniky a hygiena učení pro žáky.
  8. Skupinová a komunitní práce s žáky.
  9. Koordinace preventivní práce ve třídě, programů pro třídy apod.
  10. Podpora spolupráce třídy a třídního učitele.
  11. Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání.
  12. Konzultace se zákonnými zástupci při vzdělávacích a výchovných problémech dětí.
  13. Podpora tolerantního a multikulturního prostředí ve škole a školském zařízení.
  14. Podpora pro dlouhodobě selhávající žáky ve vzdělávání.

 

Metodická práce a vzdělávací činnost

  1. Participace na přípravě programu zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
  2. Metodická podpora při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
  3. Metodická pomoc třídním učitelům.
  4. Pracovní semináře pro pedagogické pracovníky, konzultace a metodické vedení.
  5. Účast na pracovních poradách školy.
  6. Koordinace poradenských služeb poskytovaných ve škole, zejména výchovného poradce, školního metodika prevence a třídních učitelů.
  7. Koordinace poradenských služeb mimo školu a spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými a dalšími zařízeními.
  8. Metodické intervence z psychodidaktiky pro učitele, včetně podpory při tvorbě školního vzdělávacího programu.
  9. Besedy a osvěta zákonným zástupcům.
  10. Prezentační a informační činnost.
  11. Participace na přípravě přijímacího řízení ke vzdělávání ve střední škole.

Copyright © 2025 DriveSpace. All Rights Reserved & Design DriveSpace.